Københavnerotium på ferie 2
Ferien i begyndelsen af juni gik også til Lemvig – Guldaldersamlingen, Struer – B& O museet og Vedersø Præstegård, som dog ikke havde åbent, den dag vi kom dertil. Men det var også en stor oplevelse at se omgivelserne. Så må det vente til en anden gang med at se museumscentret. Stedet er jo mest kendt for, at det var der Kaj Munk var præst. Han var desuden en anerkendt dramatiker og digter – mange kender sangen Den blå anemone.
På vejen videre mod vores respektive hjem var målet i første omgang Viborg – Rigsarkivet og slægtsforskning, dernæst til Randers, hvor jeg skulle med et tog til København. Inden toget gik kunne vi nå et besøg i Memphis Mansion og Johnny Cash museet. Stederne rummer materiale om Elvis Presley og – det siger selv – Johnny Cash.
Selv om vi før har været i Memphis Mansion, så var besøget interessant igen, fordi man ikke kan nå at se det hele på et besøg. Og første gang, vi var der, var Johnny Cash museet der ikke, så det skulle vi selvfølgelig også se. Vi var begejstrede for begge dele.
Vidste I, at der findes en radiostation med Elvis Musik hele døgnet? Den er tilknyttet Memphis Mansion og man kan downloade en app fra App Store og Google Store.


